Pengikut laman ini

Friday, April 10, 2009

Latihan Karangan STPM

Latihan Karangan STPM

Selepas diberikan pendedahan dan bimbingan tentang teknik untuk menulis karangan dengan lebih sistematik pada hari Khamis (9 April) lepas, saya berharap agar pelajar-pelajar prauniversiti SKMBBST dapat memantapkan pengolahan karangan masing-masing. Oleh itu, saya masih menunggu sekurang-kurangnya dua perenggan karangan daripada anda untuk disemak dan dianalisis. Pilihlah mana-mana isu yang telah saya cadangkan ataupun berdasarkan topik yang telah diberikan oleh Cikgu Puvana sebelum ini.

Anda perlu mendisiplinkan diri mulai sekarang untuk menulis karangan sekurang-kurangnya satu atau dua perenggan karangan setiap hari agar kemahiran berfikir dan kemahiran mengolah karangan itu menjadi satu kebiasaan atau amalan melalui latihan yang berterusan. Anda perlu mempertahankan pencapaian pelajar-pelajar tahun lepas dan lebih baik lagi, sekiranya jumlah pelajar yang mendapat Prinsipal A akan terus bertambah pada tahun ini. Diharapkan juga janji dan azam anda kepada saya untuk meningkatkan kecemerlangan seperti yang dilafazkan pada hari Khamis lepas akan menjadi kenyataan. Semoga sekolah kita akan terus cemerlang dalam peperiksaan STPM pada tahun 2009.

Pelajar-pelajar STPM SMKBBST, sila e-melkan karangan anda itu bagi yang ada kemudahan internet di rumah dan yang tiada kemudahan internet, hantarlah kepada saya dengan segera.

Oleh Cikgu Mohd Khir Kassim

No comments: